هوش مصنوعی

هوش مصنوعی

Artificial Intelligence
هوش مصنوعی

هوش مصنوعی

Artificial Intelligence

شبیه سازی گزارش پروژه دوم درس کنترل سیستم های گسترده (DCS) کنترل ولتاژ بیسیم در ریز شبکه های هوشمند

شبیه سازی گزارش پروژه دوم درس کنترل سیستم های گسترده (DCS) کنترل ولتاژ بیسیم در ریز شبکه های هوشمند

بحث اصلی این مقاله در مورد کنترل ولتاژ در ریز شبکه های هوشمند استدر واقع ریز شبکه ها به عنوان شبکه های ولتاژ پایین و ولتاژ متوسط، با داشتن مزایا و پتانسیل های موجود می توانند یک سری مزایای کلان و عمده را برای شبکه توزیع سراسری با بهبود بازده انرژی، کیفیت توان و قابلیت اطمینان برای رضایت مشتریان فراهم کنند در این مقاله یک ایده جدید به نام ایده توز

دانلود شبیه سازی گزارش پروژه دوم درس کنترل سیستم های گسترده (DCS) کنترل ولتاژ  بیسیم در ریز شبکه های هوشمند

شبیه سازی
گزارش پروژه دوم درس کنترل سیستم های گسترده DCS 
کنترل ولتاژ بیسیم در ریز شبکه های هوشمند
Distributed
Scheduling of Wireless
Communications 
Voltage Control in Micro
Smart Grid
دسته بندی برق
فرمت فایل zip
حجم فایل 585 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
عنوان لاتین: Distributed Scheduling of Wireless Communications for Voltage Control in Micro Smart Grid
عنوان فارسی: شبیه سازی گزارش پروژه دوم درس کنترل سیستم های گسترده ( DCS ) کنترل ولتاژ  بیسیم در ریز شبکه های هوشمند
این مقاله دارای شبیه سازی و گزارشکارکامل می باشد.
 

موضوع مقاله:

بحث اصلی این مقاله در مورد کنترل ولتاژ در ریز شبکه های هوشمند است.

در واقع ریز شبکه ها به عنوان شبکه های ولتاژ پایین و ولتاژ متوسط، با داشتن مزایا و پتانسیل های موجود می توانند یک سری مزایای کلان و عمده را برای شبکه توزیع سراسری با بهبود بازده انرژی، کیفیت توان و قابلیت اطمینان برای رضایت مشتریان فراهم کنند.
 در این مقاله یک ایده جدید به نام ایده توزیع زمانی و استفاده از یک شبکه مخابراتی وایرلس، عمل کنترل ولتاژ شبکه توزیع انجام شده است

دانلود شبیه سازی گزارش پروژه دوم درس کنترل سیستم های گسترده (DCS) کنترل ولتاژ  بیسیم در ریز شبکه های هوشمند

دانلود پیشینه پژوهش و چارچوب مبانی نظری هوش بازاریابی

پیشینه پژوهش و چارچوب مبانی نظری هوش بازاریابی

پیشینه پژوهش و چارچوب مبانی نظری هوش بازاریابی

دانلود پیشینه پژوهش و چارچوب مبانی نظری هوش بازاریابی

پیشینه پژوهش و چارچوب مبانی نظری هوش بازاریابی
پیشینه پژوهش  هوش بازاریابی
چارچوب مبانی نظری هوش بازاریابی
پیشینه پژوهش
مبانی نظری هوش بازاریابی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 111 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 42

مشخصات این متغیر:

منابع: دارد

پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پژوهش، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

تعداد صفحه: 42صفحه

نوع فایل:word

توضیحات از متن فایل

هوش بازاریابی را می‌توان از منابع مختلفی ازجمله مجلات، نشریات بازرگانی، صحبت با مشتریان، تامین‌کنندگان و توزیع‌کنندگان، همچنین با صحبت با مدیران دیگر شرکتها کسب کرد(کالف و رایت، 2008)

2-2-4-1.مشخصات هوش بازاریابی

با توجه به مباحث عنوان شده و درجه اهمیت هوش بازاریابی برای سازمان، به منظور اجرای موفقیت آمیز و استفاده صحیح از این مفهوم، ابتدا باید مشخصات و ویژگی های هوش بازاریابی شناخته شود. این مشخصات عبارتند از:

ارتباط داشتن: هوش باید برای تصمیم گیرندگان اصلی اطلاعات مهم مربوط به موقعیت را بدهد و از ارائه اطلاعات نامرتبط و اطلاعاتی که اهمیت کمی دارند، اجتناب کند.

قابل استفاده بودن: هوش باید در قالبی مناسب، قابل درک و قابل استفاده برای مدیران باشد تا در آنها انگیزه لازم را ایجادکند و اطلاعات را بگونه ای ارائه کند تا مدیران قادر به استفاده از آن در حوزه های مختلف باشند.

زمان2: هوش باید در زمان مناسب به دست گیرنده برسد تا بتواند تصمیمات موثر اتخاذ کند. همچنین امنیت آن باید مد نظر باشد به این معنی که اطلاعات حاصل از سیستم هوش بازاریابی به دست رقبا و افراد خارج از سازمان نیفتد (فاهی، 2007).

صحت و دقت: هوش باید واقعا صحیح باشد، تجزیه و تحلیل‌ها بدرستی و با دقت و با توجه به جوانب مختلف انجام شده باشد، گیرنده اطلاعات باید به فرستنده اطلاعات اعتماد داشته باشد و نهایتاً هوش باید بالاترین کیفیت را داشته باشد.

کامل بودن: هوش باید حتی الامکان شامل تمام رویدادها و حالات ممکن باشد، به طور صحیح تحلیل شود و برای تصمیم گیرنده واضح و روشن باشد.

اهداف: هوش باید بدون گرایش و انحراف باشد، دیدگاه شخصی باید به عنوان نظر شخصی مشخص شود و براهداف سازمانی متمرکز باشد(هاستر، 2005)

2-2-4-2.مواردی را که در کسب هوش بازاریابی باید مد نظر داشت

علاوه بر اینکه برای اجرای موفق هوش بازاریابی در سازمان این مقوله باید دارای ویژگی‌ها و مشخصات ذکر شده باشد، همچنین به منظور دارا بودن کارایی لازم و ارزش عملی باید موارد و اصولی را در اجرای این مفهوم مورد توجه قرار داد که عبارتند از:

رعایت اصول اخلاقی: اصول اخلاقی یک سازمان، قانون و راهنمایی است که توسط یک سازمان تدوین می‌شود و تمام کارکنان سازمان باید از آن پیروی کنند. همچنین باید در طول انجام فعالیت های کسب و کار روزانه، با مشتریان، پیمانکاران و تامین کنندگان آن را به کار برند(لی و تریم، 2006)

به دلیل آنکه تاثیرات جاسوسی اطلاعات ممکن است به نابودی سازمان منجر شود، بنابراین وجود یک راهنمای اخلاقی مشخص می‌تواند بر تلاش هوش بازاریابی، تاثیر بگذارد. با این راهنما سازمان مطمئن می‌شود که اطلاعات هوش بازاریابی با قوانین، همچنین با راهنمای اخلاقی مطابقت دارد. راهی که یک سازمان اطلاعات رقبا را جمع‌آوری می‌کند، به طور واضح، با هوش بازاریابی اخلاقی و غیر اخلاقی متفاوت است. بنابراین، سازمان باید اطمینان یابد که افراد واحد هوش بازاریابی اصول اخلاقی را رعایت می‌کنند(سیگر، 1995).

 


 

دانلود پیشینه پژوهش و چارچوب مبانی نظری هوش بازاریابی

دانلود مقاله هوش مصنوعی

مقاله هوش مصنوعی

تعریف هوش بطور کلی تعاریف متعددی را که توسط روان شناسان برای هوش ارائه شده است، می‌توان به سه گروه تربیتی (تحصیلی) ، تحلیلی و کاربردی تفسیم کرد

دانلود مقاله هوش مصنوعی

مقاله هوش مصنوعی
دانلود و خرید مقاله هوش مصنوعی
خرید مقاله هوش مصنوعی
خرید و دانلود مقاله هوش مصنوعی
دانلود مقاله هوش مصنوعی
دانلود رایگان مقاله هوش مصنوعی
دانلود و خرید مقاله کامپیوتر
دانلود رایگان مقاله رشته کامپیوتر
پژوهش
مقاله
جزوه
تحقیق
دانلود پژوهش
دانلود مقاله
دانلود جزوه
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 47 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 36

مقاله هوش مصنوعی


 

تعریف هوش

بطور کلی تعاریف متعددی را که توسط روان شناسان برای هوش ارائه شده است، می‌توان به سه گروه تربیتی (تحصیلی) ، تحلیلی و کاربردی تفسیم کرد.

تعریف تربیتی هوش

به اعتقاد روانشناسان تربیتی ، هوش کیفیتی است که مسبب موفقیت تحصیلی می‌شود و از این رو یک نوع استعداد تحصیلی به شمار می‌رود. آنها برای توجیه این اعتقاد اشاره می‌کنند که کودکان باهوش نمره‌های بهتری در دروس خود می‌گیرند و پیشرفت تحصیلی چشم گیری نسبت به کودکان کم هوش دارند. مخالفان این دیدگاه معتقدند کیفیت هوش را نمی‌توان به نمره‌ها و پیشرفت تحصیلی محدود کرد، زیرا موفقیت در مشاغل و نوع کاری که فرد قادر به انجام آن است و به گونه کلی پیشرفت در بیشتر موقعیتهای زندگی بستگی به میزان هوش دارد.

تعریف تحلیلی هوش

بنابه اعتقاد نظریه پردازان تحلیلی ، هوش توانایی استفاده از پدیده‌های رمزی و یا قدرت و رفتار موثر و یا سازگاری با موقعیتهای جدید و تازه و یا تشخیص حالات و کیفیات محیط است. شاید بهترین تعریف تحلیلی هوش به وسیله « دیوید وکسلر » ، روان شناس امریکایی ، پیشنهاد شده باشد که بیان می‌کند: هوش یعنی تفکر عاقلانه ، عمل منطقی و رفتار موثر در محیط.

تعریف کاربردی هوش

در تعاریف کاربردی ، هوش پدیده‌ای است که از طریق تستهای هوش سنجیده می‌شود و شاید عملی‌ترین تعریف برای هوش نیز همین باشد.

تاریخچه مطالعات مربوط به هوش

مساله هوش به عنوان یک ویژگی اساسی که تفاوت فردی را بین انسانها موجب می‌شود، از دیرباز مورد توجه بوده است. زمینه توجه به عامل هوش را در علوم مختلف می‌توان مشاهده کرد. برای مثال زیست شناسان ، هوش را به عنوان عامل سازش و بقا مورد توجه قرار داده‌اند. فلاسفه بر اندیشه‌های مجرد به عنوان معنای هوش و متخصصان تعلیم و تربیت ، بر توانایی یادگیری تاکید داشته‌اند.

 

فهرست مطالب :

 

تعریف هوش .........................................................................................   1

تعریف تربیتی هوش..............................................................................    1

تعریف تحلیلی هوش  ...........................................................................   1

تعریف کاربردی هوش...........................................................................     2

تاریخچه مطالعات مربوط به هوش  ........................................................  2

عوامل موثر بر هوش.............................................................................     3

انواع آزمونهای هوش ............................................................................  3

طبقات هوش ........................................................................................   4

هوش چندگانه........................................................................................   4

پوستر....................................................................................................    4

صوت.....................................................................................................    4

نمایش دادن  ..........................................................................................  5

موسیقی ..............................................................................................   5

هوش هیجانی ......................................................................................   5

اندازه‌گیری هوش هیجانی ....................................................................   6

هوش معنوی  ........................................................................................  7

هوش مصنوعی   .................................................................................. 10

فلسفۀ هوش مصنوعی.......................................................................    13

مدیریت پیچیدگی  .................................................................................   14

سیستم‌های خبره  ...............................................................................  16

عامل‌های هوشمند ..............................................................................   16

آینده هوش مصنوعی ...........................................................................   17

تاریخ هوش مصنوعی ..........................................................................   17

جان مک کارتی  .....................................................................................  19

هدف هوش مصنوعی ..........................................................................   20

هوش مصنوعی و هوش انسانی..........................................................   20

ویژگی های هوش مصنوعی ...............................................................   21

هوش مصنوعی ترکیبی .......................................................................   23

دین و هوش مصنوعی .........................................................................   27

اشاره ...................................................................................................   27

بررسی آزمون  .....................................................................................  30

دستکاری نمادها ..................................................................................   31

دو فرضیه در هوش مصنوعی  ..............................................................  32

استدلال اتاق چینی  ............................................................................   33

دین و برداشت مکانیکی از تفکر  ..........................................................   38

منابع ....................................................................................................   42

 

دانلود مقاله هوش مصنوعی

دانلود پاورپوینت کتاب هوش مصنوعی رهیافتی نوین

پاورپوینت کتاب هوش مصنوعی رهیافتی نوین

پاورپوینت کتاب هوش مصنوعی رهیافتی نوین، مولف راسل و نورویگ، مترجم رامین رهنمون و آناهیتا هماوندی، در قالب ppt و در 360 اسلاید، قابل ویرایش، شامل ده فصل

دانلود پاورپوینت کتاب هوش مصنوعی رهیافتی نوین

پاورپوینت کتاب هوش مصنوعی رهیافتی نوین
دانلود پاورپوینت کتاب هوش مصنوعی رهیافتی نوین
کتاب هوش مصنوعی رهیافتی نوین
 هوش مصنوعی رهیافتی نوین
راسل و نورویگ
علل مطالعه Al
عامل‌های هوشمند
حل مسائل توسط جستجو
روش‌ های جستجو آگاهانه
تئوری بازی
عامل‌هایی که به طور منطقی استدلال می‌‌کنند
منطق مرتبه اول
استنتاج در منطق مرتبه اول
عدم قطعیت
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل ppt
حجم فایل 871 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 360

فصل اول: علل مطالعه Al
AI چیست؟‌
1. انسان گونه عمل کردن: رهیافت آزمون تورینگ
2. انسانی فکر کردن: رهیافت مدل سازی شناختی
3. منطقی فکر کردن: قوانین رهیافت تفکر
4. منطقی عمل کردن: رهیافت عامل منطقی
مزایای مطالعه AI به‌ عنوان طراحی عامل منطقی
زیربنای هوش مصنوعی
فلسفه (428 قبل از میلاد مسیح- تاکنون)
ریاضیات (800. C- تاکنون)
محاسبات
منطق
احتمالات
تئوری پیچیدگی
روان شناسی (1879- تاکنون)
مهندسی کامپیوتر (1940- تاکنون)
زبان‌ شناسی (1975- تاکنون)
تاریخچه هوش مصنوعی
پیدایش هوش مصنوعی
اشتیاق زودهنگام، آرزوهای بزرگ (1952-1969)
مقداری واقعیت (1966-1974)
سیستم‌های مبتنی بر دانش: کلید قدرت؟ (1969-1979)
روش‌های ضعیف
MYCIN نسبت به DENDRAL دو تفاوت عمده دارد
AI به یک صنعت تبدیل می‌شود (1980-1988)
بازگشت شبکه‌های عصبی

فصل دوم: عامل‌های هوشمند
عامل
عامل نرم‌افزاری
عوامل انسانی
حس کردن: گوش، چشم، دیگر ارگان‌ها
اثرگذاری: دست، پا، بینی، اندام‌های دیگر
عوامل روباتیک
حس کردن: دوربین، یابنده‌های مادون قرمز
اثرگذاری: موتور
عامل‌ها چگونه باید عمل کنند؟
تفاوت میان منطقی بودن و دانش کل (omniscience)
نگاشت ایده‌آل از دنباله‌های ادراکی به عملیات
ساختار عامل‌های هوشمند
برنامه‌های عامل
تشابهات عامل‌های هوشمند
چرا تنها به پاسخ‌ها نگاه نمی‌کنیم
عامل‌های واکنشی ساده
عامل‌هایی که اثرات دنیا را حفظ می‌کنند
عامل‌های هدف گرا
تفاوت عامل‌های واکنشی و هدف‌گرا
عامل‌های سودمند
ارتباط بین عامل و محیط
خواص محیط
قابل دسترسی در مقابل غیر دسترسی
قطعی در برابر غیر قطعی
پپیزودیک در مقابل غیراپیزودیک
ایستا در مقابل پویا
گسسته در مقابل پیوسته
سخت‌ترین حالت در بین حالات موجود برای محیط
برنامه‌های محیط

فصل سوم: حل مسائل توسط جستجو
عامل‌های حل مسئله
مسائل تک حالته (Single-state)
مسائل چند حالته (Multiple-state)
مسائل احتمالی (Contingency)
مسائل  اکتشافی (Exploration)
دانش و انواع مسئله
دنیای مکش (جاروبرقی)
مدل‌های مختلف برای مسئله جاروبرقی
مسائل و راه‌حل‌های خوب تعریف شده
اندازه‌گیری کارایی حل مسئله
انتخاب حالات و عملیات
انتزاع
مسائل نمونه
مسائل اسباب‌ بازی
Cryptarithmetic
دنیای مکش
مسئله کشیش‌ها و آدمخوارها
مسائل دنیای واقعی
مسیریابی
مسائل فروشنده دوره گرد و تور
طرح VISI
هدایت ربات
خط تولید خودکار
جستجو برای راه‌حل
تولید دنباله‌های عمل
فرآیند گسترش حالت
اصل جستجو
ریشه درخت جستجو
گره‌های برگی درخت
ساختارهای داده برای درخت‌های جستجو
تفاوت بین گره‌ها و حالت‌ها
استراتژی جستجو
جستجوی سطحی
جستجوی با هزینه یکسان
جستجوی عمقی
جستجوی عمقی محدود شده
جستجوی عمیق‌کننده تکراری
جستجوی دوطرفه
مقایسه استراتژی‌های جستجو
اجتناب از حالات تکراری
سه راه برای حل مشکل حالات تکراری برای مقابله با افزایش مرتبه و سرریزی فشار کار کامپیوتر وجود دارد
جستجوی ارضاء محدودیت (Constraint Satisfaction Problem)
محدودیت‌ها به گونه‌های مختلفی ظاهر می‌شوند
محدودیت‌های یکتا
محدودیت‌های دودویی
محدودیت‌های مطلق
محدودیت‌های اولویت‌دار

فصل چهارم: روش‌ های جستجو آگاهانه
جستجوی بهترین
حداقل هزینه تخمین زده شده برای رسیدن به هدف: جستجوی حریصانه
ویژگی‌های جستجوی حریصانه
حداقل‌سازی مجموع هزینه مسیر: جستجوی
کشف‌کنندگی قابل قبول
جستجوی A*
رفتار جستجوی A*
نگاهی گذرا به اثبات کامل و بهینه بودن A*
توابع کشف‌کننده
اثر صحت کشف‌کنندگی بر کارایی
کشف‌کننده‌ها برای مسائل ارضا محدودیت
ما حداکثر از سه رنگ (قرمز، آبی، سبز) می‌توانیم استفاده کنیم
جستجوی SMA*
SMA*  دارای خواص زیر است
الگوریتم‌های اصلاح تکراری
این الگوریتم‌ها به دو گره اصلی تقسیم می‌شوند:
 الگوریتم‌های تپه‌نوردی (Hill-climbing)
Simulated annealing
کاربردها در مسائل ارضا محدودیت

فصل پنجم: تئوری بازی
بازی‌ها در نقش مسائل جستجو
دلایلی که محققین قدیم، شطرنج را به‌عنوان موضوعی در AI برگزیدند
پیچیدگی بازی‌ها
عدم قطعیت
تصمیمات کامل در بازی‌های دونفره
یک بازی به طور رسمی می‌تواند به عنوان نوعی از مسئله جستجو به همراه قسمت‌های زیر تعریف شود
الگوریتم MINMAX به منظور تعیین استراتژی بهینه برای MAX طراحی شده است و از این رو می‌توان بهترین حرکت را تصمیم‌‌گیری کرد. الگوریتم شامل 5 مرحله است:
تولید درخت کامل بازی، تمام راه تا مراحل پایانی
درخواست تابع سودمندی برای هر حالت پایانی به منظور بدست آوردن مقدارش
از سودمندی حالات پایانی به منظور تعیین سودمندی گره‌ها یک مرحله بالاتر دردرخت جستجو استفاده کنید.
بررسی مقادیر را از گره‌های برگی تا ریشه، یک لایه در هر لحظه، ادامه دهید.
احتمالاً مقادیر به بالای درخت می‌رسند، MAX حرکتی را انتخاب می‌کند که به بالاترین مقدار منتهی می‌شود.
تصمیمات ناقص
الگوریتم مینی‌ماکس،  به دو راه تغییر یابد
تابع ارزیابی
چگونه به طور دقیق کیفیت را می‌توان اندازه گرفت؟
قطع جستجو
هرس آلفا- بتا
هرس درخت جستجو
درخت جستجوی آلفا- بتا
مزایای هرس آلفا- بتا
بازی‌هایی که شامل عنصر شانس هستند
ارزیابی موقعیت در بازی‌ها با گره‌های شانس
پیچیدگی

فصل ششم: عامل‌هایی که به طور منطقی استدلال می‌‌کنند
معرفی طراحی پایه‌ای برای یک عامل مبتنی بر دانش
عامل مبتنی بر دانش به موارد زیر نیاز دارد:
چه چیزهایی را بداند؟
وضعیت جاری دنیا؟
چطور توسط ادراک به خواص نادیده دنیا رجوع کند؟
چطور دنیا زمان را می‌گشاید؟
عامل به چیزی می‌خواهد برسد؟
فعالیت‌هایی که در شرایط مختلف انجام می‌دهد چیست؟
پایگاه دانش
هر زمان که برنامه دانش صدا زده می‌شود، دو عمل انجام می‌شود
به پایگاه دانش گفته می‌شود (TELL) که چه دریافت کرده است.
از پایگاه دانش سؤال می‌‌شود (ASK) که چه عملی باید انجام شود
می‌توانیم یک عامل مبتنی بر دانش را در سه سطح تعریف کنیم
سطح دانش knowledge level یا سطح epistemological که خلاصه‌ترین سطح است؛ می‌توانیم عامل را توسط گفتن این که عامل چه می‌داند، تعریف ‌نماییم
سطح منطقی logical level سطحی است که دانش به صورت جملات رمزگذاری می‌شود.
سطح پیاده سازی Implementation Level سطحی است که در معماری عامل اجرا می‌شود و بازنمایی‌های فیزیکی از جملات سطح منطقی، در این سطح وجود دارد
دنیای WUMPUS
بازنمایی، استدلال و منطق
زبان بازنمایی دانش متوسط دو خاصیت تعریف می‌شود
تفاوت بین حقایق و بازنمایی‌های آن ها
استلزام
رویه استنتاج می‌تواند یکی از دو عامل ذیل را انجام دهد
با داشتن پایگاه دانش KB می‌تواند جملات تازه‌ای از a  تولید کند که مفهوم آن استلزام توسط KB باشد.
یا با داشتن یک پایگاه دانش KB و جمله a دیگری، این رویه می‌تواند گزارش دهد که a توسط KB مستلزم شده است یا خیر
کلید استنتاج صحیح
بازنمایی
مزایا و معایب زبان طبیعی
صدق‌پذیری
استنتاج در کامپیوترها
منطق گزاره‌ای: یک منطق بسیار ساده
علائم منطق گزاره‌ای:
ثابت های منطقی (true, False)
علائم گزاره‌ای: Q, P
رابط‌های
پرانتز ()
تمام جملات توسط قرار دادن این علائم با هم و با استفاده از قوانین زیر، ساخته ‌می‌شوند:
ثابت های منطقی (true, False) خودشان جمله محسوب می‌شوند.
علامات گزاره‌ای نظیر Q, P هر کدام به تنهایی یک جمله هستند.
پرانتزهای اطراف یک عبارت، آن عبارت را تبدیل به یک جمله واحد می‌سازند مثل (P ^ Q)
یک جمله می‌تواند توسط ترکیب جملات ساده‌تر با یکی از پنج رابط منطقی ایجاد می‌شود.
مدل‌ها Models
قوانین استنتاج برای منطق گزاره‌ای
یکنوایی
مشکل کند شدن رویه استنتاج

فصل هفتم: منطق مرتبه اول
منطق گزاره‌ای
منطق مرتبه اول First-Order_logic)
اجزایی که در این منطق وجود دارند:
تعریف دقیق هر عنصر به صورت زیر است
سیمبول های ثابت (Constant Symbols)
سیمبول های گزاره (Predicate Symbols)
سیمبول های تابع (Function Symbols)
ترم‌ها (Terms)
جملات اتمی (Atomic sentences)
جملات پیچیده
سورها (Quantifires)
منطق مرتبه اول دو سور استاندارد دارد
سور عمومی (Universal Quantification)
سور وجودی (Existential)
سورهای لانه‌ای (Nested Quantifiers)
تساوی (Equality)
سیمبول تساوی
توسعه‌ها و تمایزات نگارشی
1- منطق مرتبه بالاتر
2-1 عبارات تابعی و گزاره‌ای با استفاده از عملگر λ
2-2 سور یکتایی
2-3 عملگر یکتایی
3- انواع علائم
استفاده از منطق مرتبه اول
دامنه Kinship
اصل موضوعات، تعاریف و قضایا
دامنه مجموعه‌ها
علائم خاص برای مجموعه‌ها، لیست‌ها و محاسبات
طرح پرسش و گرفتن پاسخ
عامل‌های منطق برای دنیای Wumpus
عامل واکنشی ساده
محدودیت‌های عامل‌های واکنشی ساده:
وجود مسائلی که باید به عامل از طریق بازنمایی دنیا فهمانده شود.
عامل‌های واکنشی نمی‌توانند از حلقه‌های نامحدود اجتناب ورزند.
بازنمایی تغییر در دنیا
محاسبه موقعیت
استنتاج خواص پنهانی دنیا
دو نوع اصلی از قوانین همزمان وجود دارند
قوانین Causal
قوانین تشخیصی (Diagnostic rules)
اولویت بین عملیات
سیستم مقدار عملیاتی
به سوی یک عامل هدف دار
استنتاج
جستجو
برنامه‌ریزی

فصل هشتم: استنتاج در منطق مرتبه اول
قوانین استنتاج مربوط به سورها
قوانین استنتاج برای منطق گزاره‌ای
Modus Ponens
And – Elimination
And – Introduction
Or – Introduction
Resolution
سه قانون استنتاجی جدید
1- حذف سور عمومی (Universal Elimination)
2- حذف سور وجودی
3- (Existential Introduction)
Modus Ponens تعمیم یافته
فرم Canonical
یکسان‌سازی (Unificaiton)
زنجیره‌سازی به جلو و عقب (Forward AND Backward Chaining):
زنجیره‌سازی به جلو (forward chaining)
زنجیره‌سازی به عقب (Backward Chaining)
الگوریتم زنجیره‌سازی به جلو
الگوریتم زنجیره‌سازی به عقب
کامل بودن Completeness
Resolution: یک رویه استنتاج کامل
قانون استنتاج resolution
Resolution‌تعمیم یافته (ترکیبات فصلی)
Resolution تعمیم یافته (ترکیبات شرطی)
فرم‌های Canonical برای resolution
تبدیل به فرم نرمال
رویه‌ای برای تبدیل به فرم نرمال
1) حذف ترکیب شرطی
2) حذف
3) استاندارد کردن متغیرها
4) انتقال سورها به سمت چپ
5) Skolemize
6) توزیع Λ بر ν
7) ترکیبات فصلی و عطفی لانه‌ای مسطح شده
8) تبدیل ترکیبات فصلی به ترکیب شرطی
برخورد با مسئله تساوی
دو روش برای انجام این امر:
1) بدیهی نمودن تساوی به وسیله ذکر خواص آن
2) استفاده از یک قانون استنتاج از یک قانون استنتاج
استراتژی‌های Resolution:
Unit preference
2) مجموعه Support
3) Resolution‌ ورودی
4) Subsumption

فصل نهم: برنامه‌ریزی
تفاوت عامل برنامه‌ریزی با عامل حل مسئله در سه چیز است
بازنمایی اهداف، حالات و عملیات
یک عامل ساده برنامه‌ریزی
از حل مسئله به برنامه‌ریزی
عناصر اولیه یک حل مسئله مبتنی بر جستجو
بازنمایی عملیات
بازنمایی حالات
بازنمایی اهداف
بازنمایی برنامه‌ها
اولین ایده کلیدی در ورای برنامه‌ریزی
دومین ایده کلیدی در ورای برنامه‌ریزی
سومین ایده کلیدی در ورای برنامه‌ریزی

فصل دهم: عدم قطعیت
مسئله کیفیت
برخورد با دانش غیرقطعی
عدم قطعیت و تصمیمات عقلانی
تئوری سودمندی
طراحی برای یک عامل تصمیم‌گیری نظری

دانلود پاورپوینت کتاب هوش مصنوعی رهیافتی نوین

دانلود چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق مدرسه هوشمند

چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق مدرسه هوشمند

چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق مدرسه هوشمند

دانلود چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق مدرسه هوشمند

چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق مدرسه هوشمند
مبانی نظری و فصل دوم تحقیق مدرسه هوشمند
چارچوب مبانی نظری حقیق مدرسه هوشمند
چارچوب مبانی نظری
فصل دوم تحقیق مدرسه هوشمند
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 301 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 63
مشخصات این متغیر:
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پژوهش، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
تعداد صفحه: 63صفحه
نوع فایل:word

توضیحات از متن فایل

 

امروزه مهمترین دغدغه‌ی نظام آموزشی و پرورشی یک کشور، ایجاد بستری مناسب جهت رشد و تعالی سرمایه‌های فکری در جامعه‌ی اطلاعاتی و دانایی ‌محور می‌باشد. برای آنکه همه‌ی گروه‌های اجتماعی قادر باشند بطور مؤثّر در چنین جامعه‌ای مشارکت داشته باشند، باید یادگیری پیوسته، خلاقیت، نوآوری و نیز مشارکت فعال و سازنده‌‌ی اجتماعی را بیاموزند. تحقّق این امر مستلزم تعریف مجدد و نوینی از نقش و کارکرد مدارس به عنوان اصلی‌ترین نهادهای آموزشی در جامعه می‌باشد.

امروزه نظام آموزشی کشور به مدرسه‌ا‌ی نیاز دارد که با بهره‌گیری از فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات (فاوا)‌، امکان یادگیری پیوسته را فراهم نموده و فرصت‌های نوینی را در اختیار افراد برای تجربه‌ی زندگی در جامعه‌ی اطلاعاتی قرار ‌دهد، به گونه‌ای که این فناوری‌ نه به عنوان ابزار، بلکه در قالب زیرساختِ توانمند‌ساز برای تعلیم و آموزش حرفه‌ای محسوب ‌‌شود.

بکارگیری گسترده‌ی فاوا در فرایند آموزش و پرورش، همزمان با تحوّل در رویکردهای آموزشی درجهان، زمینه‌‌ی شکل‌گیری مدارس هوشمند را فراهم آورده است. این مدارس از جمله نیازمندی‌های کلیدی جوامع دانش‌بنیان می‌باشند و رویکردهای توسعه‌ی مهارت‌های دانشی و کارآفرینی دانش‌آموزان را دنبال می‌نمایند. در این مدارس‌، فرایندهای یاددهی - یادگیری تقویت شده و محیط تعاملی یکپارچه برای ارتقای مهارت‌های کلیدی دانش‌آموزان با تکیه بر فعالیت‌های گروهی، در عصر دانایی محور فراهم می‌شود.

ازآنجاکه درحال حاضرمعلم محوری پایه آموزش و پرورش درکشور می‌باشد، به روزکردن مدارس، استفاده ازفناوری‌های روز، برخورداری ازخلاقیت‌های نوین درآموزش وپرورش ونیز اهمیت دادن به توانایی‌های دانش‌آموزان، لازمه این تحوّل می‌باشد.

 3-2-1 منظور از مدارس هوشمند چیست ؟ 

در سال 1984، دیوید پرکینز[1] و همکارانش در دانشگاه ها هاروارد، طرح مدارس هوشمند را به عنوان تجربه ای نوین در برنامه های آموزش و پرورش، با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه نمودند. این طرح به تدریج در چند مدرسه اجرا گشت و بعدها تا حدودی توسعه یافت، به طوری که امروزه برخی از کشورهای توسعه یافته در امر فناوری اطلاعات، همچون مالزی، از این مدارس جهت تربیت نیروی انسانی در برنامه های توسعه خود استفاده می کنند. در تعریف این نوع مدارس گفته شده اس که مدرسه هوشمند یک مدرسه و محیط آموزشی فیزیکی است که کنترل و مدیریت آن مبتنی بر فناوری رایانه و شبکه می باشد و محتوای اکثر دروس الکترونیکی و سیستم ارزشیابی و نظارت آن نیز هوشمند است ودر فرایند آموزش به تفاوت استعداد وتوانایی دانش آموز توجه می شود . بنابراین مهمترین ویژگی ها و خصوصیات این مدارس عبارتند از :

الف) در مدارس هوشمند معلمان می توانند با استفاده از بانک های اطلاعاتی و برنامه های نرم افزاری و غیره دروس جدیدی را با توجه به نیازها و علائق دانش آموزان طراحی نمایند یا اینکه دروس موجود را تغییر داده و اصلاح نمایند بنابراین محتوای آموزشی دروس در این مدارس تا حدودی متفاوت با مدارس دیگر خواهد بود.

‌ب) دانش آموزان این مدارس، خود سرعت یادگیری خود را تعیین می نمایند. همچنین در این مدارس، ساعات یادگیری محدود به ساعت های مدرسه نیست و دانش آموزان در هر لحظه که اراده کنند کلاسهای دلخواهشان را از طریق برنامه های رایانه ای یا ارتباط از راه دور در اختیار خواهند داشت.

‌ج) نقش معلمان در این مدارس تا حدود زیادی از آموزش و ارزشیابی دانش آموزان به پیگیری آموزش شخصی آنان تغییر می یابد و در نتیجه فرصت و فراغت بیشتری برای پرداختن به برنامه های رشد و بالندگی حرفه ای خود (مطالعه، برقراری ارتباطات و تعاملات سازنده و مؤثر با مکاران، ارتقاء سطح علمی و بهبود مهارتهای تدریس و ...) خواهند یافت.

‌د) در این نوع مدارس دانش آموزان اغلب بجای کیف های مملو از کتب حجیم، با کامپیوترهای کیفی

  (lab top) در سر کلاس درس حاضر می شوند. به عبارت دیگر در این مدارس علاوه بر مواد آموزشی رایج و کتابهای درسی، انواع نرم افزارها و درس افزارهای چند رسانه ای نظیر cd و... مورد استفاده قرار می گیرد.

‌ه) ارزشیابی از دانش آموزان در مدارس هوشمند به جای اینکه در مقاطع و نوبتهای فاصله دار (در پایان هر فصل یا هر ترم و ...) صورت پذیرد، همه روزه و به طور مداوم انجام می گیرد و تعدادی از این آزمون ها هم به صورت آنلاین و از راه دور می باشند.

‌و) در این مدارس دانش آموزان هنگام ورود و خروج از مدرسه، با کارت دیجیتالی که در اختیار دارند، والدین خود را از ساعت آمد و رفت خود مطلع می سازند(ارسال SMS ازطریق سیستم اتوماسیون مدرسه). والدین دانش آموزان نیز می توانند با یک آموزش ساده به سیستم ارزشیابی مدرسه متصل شده و به این وسیله از وضعیت وروند پیشرفت تحصیلی فرزند خود آگاهی یابند. معمولاً در این مدارس روزانه در پایان ساعات کلاسی یک

  E-Mail از طرف مدرسه جهت آگاهی والدین از وضع تحصیلی فرزندانشان در آن روز، به آنها ارسال می شود.

‌ز) از آنجایی که پاره ای از فعالیت های مرسوم در مدارس دیگر، در این مدارس به کمک فناوری اطلاعات کاهش می یابد، کمیت و کیفیت تعاملات بین دانش آموزان، معلمان و والدین ارتقاء می یابد و در نتیجة هم افزایی یا سینرژی حاصل از تعاملات این سه گروه، امکان ایجاد شرایط یادگیری بهتر برای دانش آموزان فراهم می شود.

 


 

دانلود چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق مدرسه هوشمند